اخبار و اطلاعیه ها


آئین آغاز به کار سومین دوره فعالیت شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران [1399/10/22]

بسم الله الرحمن الرحیم

آئین آغاز به کار سومین دوره فعالیت شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران

سومین دوره فعالیت شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران روز دوشنبه 22 دی ماه آغاز گردید. در اولین جلسه‌ی این دور از فعالیت شورای سیاستگذاری، آیت الله آقای مقتدایی ابتدا سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها را به محضر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری مدظله العالی تسلیت گفت.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در ادامه جلسه با اشاره به گزارش عملکرد دو دوره گذشته شورا از پیشرفت‌های خوب حوزه های علمیه خواهران در عرصه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اظهار رضایت کرده و آغاز فعالیت دور جدید را تبریک گفت و در پایان اظهار امیدواری کرد که با همت بلند اعضاء، این شورا بتواند قدم های خوبی در راستای ارتقای حوزه های علمیه خواهران بردارد.

در بخش دیگر جلسه آیت الله آقای بوشهری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها، از حوادث تلخ روزهای گذشته مثل شهادت مرحوم فخری زاده و ارتحال دو عالم بصیر حضرات آیات آقایان محمد یزدی و محمدتقی مصباح یزدی یاد کرد و فقدان ایشان را خسارتی برای حوزه های علمیه و جامعه اسلامی و انقلابی دانست.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فرایند معرفی اعضای این شورا، اظهار امیدواری کرد که اعضای دور جدید با تکیه بر اساسنامه شورا و اسناد بالادستی، شورا را در مهمترین نقش خود که سیاستگذاری و هدایت حوزه های علمیه خواهران است، یاری نمایند.

گزارش اهم اقدامات انجام شده در دوره اول و دوم فعالیت شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران، از دیگر برنامه های جلسه روز دوشنبه بود که توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای رسول حسین‌هاشمی ارائه گردید و در پایان حضرات آیات آقایان مقتدائی و حسینی بوشهری به ترتیب به عنوان رئیس و نائب رئیس شورای سیاستگذاری و  حجت الاسلام و المسلمین هاشمی براساس آرای حاضرین به عنوان دبیر این شورا انتخاب گردیدند.

لازم به ذکر است بر اساس اساسنامه، اعضای شورا عبارتند از شخصیت‌های حقوقی و حقیقی زیر که اعضای حقیقی آن پس از پیشنهاد شورای عالی حوزه‌های علمیه و تأیید مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، توسط دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه منصوب می‌شوند.
الف. یک نفر از اعضای شورای عالی حوزه؛
ب. مدیر حوزه‌های علمیه برادران؛
ج.رئیس هیات امناء جامعه الزهراءسلام‌الله‌علیها؛
د. مدیر جامعه الزهراءسلام‌الله‌علیها؛؛
هـ. مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران؛؛
و. شش نفر از فضلا و صاحب‌نظران حوزوی آشنا به مسائل حوزه‌های علمیه خواهران که حداقل چهار نفر از ایشان از خواهران می‌باشند.
بنابراین اعضای سومین دوره فعالیت شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران عبارتند از:
1- آیت الله آقای مقتدائی (رئیس- عضو حقیقی)
2- آیت الله آقای حسینی بوشهری (نائب رئیس – عضو شورای عالی حوزه)
3- آیت الله آقای اعرافی (مدیر حوزه‌های علمیه برادران)
4- حجت الاسلام و المسلمین آقای ربانی (رئیس هیات امناء جامعه الزهراءسلام‌الله‌علیها)
5- حجت الاسلام و المسلمین آقای مدنی (مدیر جامعه الزهراءسلام‌الله‌علیها)
6- حجت الاسلام و المسلمین آقای بهجت‌پور (مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران)
7- حجت الاسلام و المسلمین آقای بستان (عضو حقیقی)
8- سرکار خانم فریبا علاسوند (عضو حقیقی)
9- سرکار خانم زهرا راستی (عضو حقیقی)
10- سرکار خانم مریم برقعی (عضو حقیقی)
11- سرکار خانم زهرا امین مجد (عضو حقیقی)
دبیر شورا: حجت الاسلام و المسلمین هاشمی

 

دسترسی سریع

اخبار و اطلاعیه ها

بالا